מאות בדואים יפגינו מחר: "אזרחים שווים"

    איתי גדסי No Comments on מאות בדואים יפגינו מחר: "אזרחים שווים"
    אום אל חיראן לאחר ההרס צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות בדואים יגיעו מחר (חמישי) להפגנת מחאה שכותרתה: "די לממשלת הדחפורים – כולנו אזרחים שווים", שתתקיים בשעה 10:30 בבוקר בסמוך למשרדי הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב. בהפגנה ידרשו המפגינים מהשר הממונה, אורי אריאל, לעצור לאלתר את הריסות הבתים בכפרים ולפרק את הרשות להתיישבות הבדואים בנגב, שפועלת נגד הקהילה הבדואית בנגב, בהריסת בתים ועקירת כפרים.

    להפגנה חברו ועדי הכפרים הבדואים הלא מוכרים, מועצת הכפרים הבלתי מוכרים בנגב, ועדת ההיגוי העליונה של ערביי הנגב וארגוני חברה אזרחית ערבים ויהודים, בדרישה לפרק את הרשות, ולהפסיק את הריסות הבתים.

    מאז סוף הרמדאן חלה החרפה קיצונית בפעולות נגד האוכלוסייה הבדואית. בין השאר, קק"ל החלה בעבודות עפר בשטחים חקלאיים, עליהם קיימות תביעות בעלות של בדואים באזור תל שבע. בנוסף, חלה עלייה חדה בהריסות הבתים וצווי ההריסה, בפרט בכפר ואדי אלנעם, וכן חולקו צווי פינוי והריסה רבים בכפר המוכר ביר הדאג'.

    תושבי הכפרים הבלתי מוכרים מספרים כי הם נתונים לאיומים מתמידים מצד רשויות המדינה, ואין שום יוזמה לקיים איתם הידברות או משא ומתן. סאלים דאנפיר, תושב הכפר המוכר ביר הדאג', מספר: "כבר שנים אנחנו סובלים מהריסות בתים בלי שום מענה אמיתי לצרכים שלנו, אבל בתקופה האחרונה זה כבר משהו אחר. רק מאז הרמדאן חולקו בכפר שלנו מאתיים צווי הריסה, זה נעשה בתקופה קצרה של פחות מחודש! חמישה עשר בתים כבר הרסנו בעצמנו, רק כדי שלא ייכנסו לכאן כוחות ביטחון ודחפורים. אנחנו שבט שתמיד חי בשלום עם המדינה, אבל אי אפשר להמשיך ככה יותר. בכל פעם שאנחנו חושבים שהגענו לאיזשהו פתרון על גבולות היישוב, רשות הבדואים מגיעה מקצצת את השטח ומפרה את ההסכם".



    0 תגובות